Tuesday, June 23, 2015
On 8:02 AM by Unknown No comments
කුඩා කල සිටම කතන්දර ඇසීමට ඇති ආසාව අදටත් අප අතර එසේම පවතියි. අවිඥාණික ආශාව අද තෘප්ත කරවාලනුයේ සිනමාවයි. නවකතාවක් කියවීම සිනමාවක් රසවිදීමේදී ලබනාව වඩා චිත්ත රූප මවාගත හැකි නිදහස් කතන්දර ඇසීමේ මාධ්යක් ලෙස දැක්විය හැකිය. නමුත් සිනමාවෙන් රූපය මවා පෙන්වීම හේතුවෙන් දෘශ්යමාන වන කතාන්දරය විදගැනීම පහසුය. නවකතා කියවීමට සියලු දෙනා රුචි නොවුනත් සිනමාව රසවිදීමට බොහෝ දෙනා රුචි වන්නේ එනිසා විය හැකිය.
කතන්දර ඇසීමේ කලාව තුළ සුරංගනා කතන්දර තුළ අපට ඇසුණු පොදු ධර්මතාවක් ඇත. එනම් කුමරෙකු සහ කුමරියක් සිටීම, ඔවුන් දෙදෙනා ආදරය කිරීම, ඔවුන් සත්ය වෙනුවෙන් පෙනී සිටීම, සතුරෙකු සිටීම, සතුරා දුදනෙකු වීම, සතුරා අවසානයේ පරාජය වීම, කුමරා හා කුමරිය ආදරයෙන් එකතුවීම සහ ඔවුන් ජයග්රහණය කිරීම.
ජනප්රිය සිනමාව තුලද මේ සන්දර්භයම දැකිය හැකිය. කතාන්දරය මොන අතකට ගලා ගියත්, කුමන ආකෘතියක පිහිටා සිටියත්, කතාන්දරය ආරම්භයේදීම අප කුමරා හා කුමරියත් සතුරා හෝ සතුරනුත් හදුනාගෙන හමාරය. චිත්රපටය ආරම්භයේ සිටම කුමරාගේ ජයග්රහණය ප්රේක්ෂක අප ප්රාර්ථනා කරන්නේ අව්යජවයි. එසේම අප චිත්රපටය පුරාවට කුමරාගේ ජයග්රහණය ප්රර්ථනා කරයි. මේ යට ඇත්තේ දුර්ජනයා පරාජය වී සත්ය වාදියාගේ ජයග්රහණයයි.
නමුත් ඩොන් චිත්රපටයේ මුල සිට අග දක්වාම අප ආදරය කරන්නේ චිත්රපටයේ හැටියට සතුරාටයි. අවසානයේ ජයගන්නේද සතුරායි. මෙවැනි සතුරා ජයගන්නා චිත්රපට ගණනාවක් සිනමාවේ දක්නට ඇත. නමුත් ප්රේක්ෂක අප මේ චිත්රපටය ඉතාම ආදරෙන් වැළදගනියි. දුර්ජනයා වෙනුවෙන් අප පෙනී සිටියි. දුර්ජනයාගේ ජයග්රහණය අප ප්රර්ථනා කරයි. චිත්රපටය අවසානයේ අපට ලැබෙන අස්වැසිල්ල සැබෑ ඩොන් ජයග්රහණය කර සිටීමයි. ඔහු ආරක්ෂිතව වීමයි. සොරෙකුගේ ජයග්රහණය අප පතන්නේ ඇයි. නැත්නම් අනෙත් චිත්රපටයන්හිදී සොරාට එරෙහිව අපේ සිත් ක්රියා කරන්නේ ඇයි. මෙයට හේතුව ජනප්රිය සිනමාව හරහා චිත්රපටයට වඩා නළුවා භුමිකාගත වීමයි. ඩොන් චිත්රපටයේ ජයග්රහණය පතන්නේ ඩොන් නමැති අපරාධ කරුවාට නොව අපේ සිත් තුළ අවිඥාණිකව චිත්රපට ගණනාවක් හරහා වීරයා බවට පත්වූ ශාරුක් ඛාන් වෙනුවෙනි. ඇස් දෙකෙන් ඩොන් දකින නමුත් සිතින් ශාරුක් ඛාන් කියවන්නේ ස්වාදේශ්, ඕම් ශාන්ති ඕම්, මේ හුනා, කුච් කුච් හෝතා හේ, චෙන්නායි එක්ස්ප්රස් හරහාය.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
Search
About Me
Popular Posts
-
චන්න කින්නරාවිය හෙවත් සදකිදුරිය යන නම ඇසීමත් සමග අපට සිහිවන්නේ සදකිදුරු ජාතකයේ බෝධිසත්වයන් සමග සමීපව සිටි යශෝදරාවියයි. බෞද්ධ සාහිත්යයට අනු...
-
මේ ගීය රචනා කරන්නේ රත්න ශ්රී විජේසිංහයන් විසින් සත්ය සිදුවීමක් පදනම කරගෙනයි. මේ කතාව වසර තිහක පමණ ඉතිහාසයකට අපව රැගෙන යනවා. මොනරාගල දෙබටව ...
-
ගේය පද රචක අධි නීතිඥ රන්බණ්ඩා සෙනෙවිරත්නයන් රචනා කරන ලද ගුණදාස කපුගේ ශුරින් ගායනා කරනු ලබන දවසක් පල නැති හේනේ ගීතයේ ඇතුළාන්තයට යන්නට මත්තෙන...
-
මේ වචන ප්රේමකීර්ති ද අල්විස් නම් කෘතහස්ත මාධ්යවේදියාගේයි. හඩ ආදරණිය වූ මධුර 'ස' ස්වරය.. පෙම්වතෙක් සහ පෙම්වතියෙකු ගේ සමුගනිමකින් අ...
-
ඒ ගිය ශ්රවණය වෙත්ම සිහිපත්වන්නේ පළමු සංදේශ කාව්ය වශයෙන් හදුවනු ලබන මේඝ දුතයයි. මේඝ දුත කාව්යයේ දුතයා වන්නේ වලාකුලකි. සිරකුටියක සිරවී සිට...
-
අසූව දශකයේ මද භාගයේ පටිගත වුනු අජානේය ස්කුටර් තුරගා පිට වඩිනා ගීතය ප්රවීන ගේය පද රචක රත්න ශ්රී විජේසිංහයන් ගේ නිර්මාණයක්. ගායනය කරුණාරත්න ...
-
මුඩුක්කු පරිසරයක ජීවිතය පිළිබදව විග්රහ කරමින් ඒ මුඩුක්කු සංස්කෘතිය විදහා දක්වමින් ලියවුනු නිහාල් නෙල්සන් ගායන ශිල්පියා ගායනය කරන හේමසිරි ...
-
ශ්රී ලංකාවේ කුඩාම ජාතික වන උද්යානය ලෙස සැලකෙන හොරගොල්ල ජාතික වන උද්යානය ජනතාව අතර එතරම් සුප්රසිද්ධ නොවූවක් වුවද සතුන් හා ශාක ගැන විවි...
-
කුමක් කරන්නද අමතක කරන්නට වාරු නොමැතිව සිතමින්ම සිටියෙමි මෙසේ ජීවත්විය නොහැකි බව දැනුන කෙනෙහි අමතක කරන්නට උත්සක කලෙමි මලක් දෙස බලා සි...
-
ගමේ තරුණ යුවලක් පෙමින් වෙලෙනවා. සදකිදුරු නාඩගම ගමේ රගදක්වන විට එහි සදකිදුරා සද කිදුරිය චරිත රගපාන්නේ මොවුන් දෙදෙනායි. ඇය සතුවන ගායන හැකියාව ...
Recent Posts
Blog Archive
-
▼
2015
(30)
-
▼
June
(18)
- හිත මිතුරු සුළග ළග එන වහි වලාවට කියන් - ගීතයේ ආයාච...
- මා එක්ක එනවාද චන්න කින්නරාවී... ගීතය ගැඹුරින් - කෙ...
- කළු සුදු අන්තරය
- උසස් පෙළ සමත් අසමත් පාර්ලිමේන්තු මන්ත්රීවරු සහ ජන...
- යුද්ධයක් අවසන් කළ Huynh Cong (Nick ut) නම් ඡායාරූප...
- ජනප්රිය සිනමාවේ අවිඥාණික ලැගුම් ගැනීම
- ආදරය ???
- ආදරය ....
- ආදරය යනු පරිත්යාගයද / හිමිකර ගැනීමද
- කාමරේ අස්කරගන්න කෙල්ලෙක් ඕනේ ......
- ආදරය
- මහජන නියෝජිතයින් විවේචනය කිරීමට ඉන්දියාවේ නිදහස් ත...
- හිනාවෙයන් ... උබට මේවා නොතේරුණු විදිහට .....
- Roony & Rexey
- සංදේශ කාව්යයන්හි පවා වර්ණනයට පත්ර වූ මාදු ගඟ
- ලංකාවේ කුඩාම ජාතික වන උද්යානය -
- කෑම මේසය
- ගොමරිටි උඩ එන කාලයක් එනවලු ....
-
▼
June
(18)
Powered by Blogger.
Random Posts
Total Pageviews
Contact Form
News
Design
Shooting
Followers
Popular Posts
-
චන්න කින්නරාවිය හෙවත් සදකිදුරිය යන නම ඇසීමත් සමග අපට සිහිවන්නේ සදකිදුරු ජාතකයේ බෝධිසත්වයන් සමග සමීපව සිටි යශෝදරාවියයි. බෞද්ධ සාහිත්යයට අනු...
-
මේ ගීය රචනා කරන්නේ රත්න ශ්රී විජේසිංහයන් විසින් සත්ය සිදුවීමක් පදනම කරගෙනයි. මේ කතාව වසර තිහක පමණ ඉතිහාසයකට අපව රැගෙන යනවා. මොනරාගල දෙබටව ...
-
ගේය පද රචක අධි නීතිඥ රන්බණ්ඩා සෙනෙවිරත්නයන් රචනා කරන ලද ගුණදාස කපුගේ ශුරින් ගායනා කරනු ලබන දවසක් පල නැති හේනේ ගීතයේ ඇතුළාන්තයට යන්නට මත්තෙන...
-
මේ වචන ප්රේමකීර්ති ද අල්විස් නම් කෘතහස්ත මාධ්යවේදියාගේයි. හඩ ආදරණිය වූ මධුර 'ස' ස්වරය.. පෙම්වතෙක් සහ පෙම්වතියෙකු ගේ සමුගනිමකින් අ...
-
ඒ ගිය ශ්රවණය වෙත්ම සිහිපත්වන්නේ පළමු සංදේශ කාව්ය වශයෙන් හදුවනු ලබන මේඝ දුතයයි. මේඝ දුත කාව්යයේ දුතයා වන්නේ වලාකුලකි. සිරකුටියක සිරවී සිට...
-
අසූව දශකයේ මද භාගයේ පටිගත වුනු අජානේය ස්කුටර් තුරගා පිට වඩිනා ගීතය ප්රවීන ගේය පද රචක රත්න ශ්රී විජේසිංහයන් ගේ නිර්මාණයක්. ගායනය කරුණාරත්න ...
-
මුඩුක්කු පරිසරයක ජීවිතය පිළිබදව විග්රහ කරමින් ඒ මුඩුක්කු සංස්කෘතිය විදහා දක්වමින් ලියවුනු නිහාල් නෙල්සන් ගායන ශිල්පියා ගායනය කරන හේමසිරි ...
-
ශ්රී ලංකාවේ කුඩාම ජාතික වන උද්යානය ලෙස සැලකෙන හොරගොල්ල ජාතික වන උද්යානය ජනතාව අතර එතරම් සුප්රසිද්ධ නොවූවක් වුවද සතුන් හා ශාක ගැන විවි...
-
කුමක් කරන්නද අමතක කරන්නට වාරු නොමැතිව සිතමින්ම සිටියෙමි මෙසේ ජීවත්විය නොහැකි බව දැනුන කෙනෙහි අමතක කරන්නට උත්සක කලෙමි මලක් දෙස බලා සි...
-
ගමේ තරුණ යුවලක් පෙමින් වෙලෙනවා. සදකිදුරු නාඩගම ගමේ රගදක්වන විට එහි සදකිදුරා සද කිදුරිය චරිත රගපාන්නේ මොවුන් දෙදෙනායි. ඇය සතුවන ගායන හැකියාව ...
0 comments:
Post a Comment