Wednesday, June 17, 2015
On 7:28 AM by Unknown No comments
ඉන්දියාව විවිධ ජාති ආගම් දර්ශනවාදයන්ගෙන් පිරුණු
රාජ්යයකි. ඒ ප්රමාණය මෙපමණකැයි ගණන් බැලීමට නොහැකි තරම් ඇති විශාල වේ. නමුත් මේ
සියලු ජාති ආගම් එකට එක්ව ලෝකය ඉදිරියේ හින්දුස්ථානි නම් එක ධජයක් යටතේ එක් රාජ්යයක්
ලෙස පෙනී සිටියි. ඉන්දු පකිස්තානු අර්බුදයේදී ඉන්දියාව එක් රාජ්යයක් ලෙස සිය රටේ
ජනතාව පෙළගස්වාගෙන සිටියි. අන්තර්ජාතික වශයෙන් ඉන්දියාවට එල්ලවන බලපෑම් හිදී එයට
සාර්ථකව මුහුණදීමට පෙළගැසෙන දේශපාලන අධිකාරයට විවිධත්වයෙන් යුතු ජනතාවක් එක් රාජ්යයක්
ලෙස අවසන් වශයෙන් එකතුවී සිටීම සහයක් විය හැකිය. ලෝකයේ ඉහලට මතුවෙමින් සිටින රාජ්යයන්
කිහිපය අතර නුදුරේදී ඉන්දියාව විශේෂ ස්ථානයක් ගනු ඇත.
ඉන්දියාව අති විශාල රාජ්යයකි ලෝක බැංකු වාර්තාවට
අනුව එය භුමි ප්රමාණයෙන් වර්ග කිලෝමීටර 2,973,190.0 කි, භුමි ප්රමාණයෙන් පමණක්
නොව ජනගහනයෙන්ද අති විශාල රාජ්යයකි. මේ වන විට ඉන්දියාවේ ජනගහනය බිලියන 1.27 ක්
ඉක්මවා තිබෙයි. විවිධ අදහස් මතවාද වලින් යුක්ත අතිවිශාල රාජ්යයක දේශපාලන පක්ෂ පිළිබදව
විමසා බැලිය යුතුම වෙයි.
2014 පැවති ලෝක් සභා මැතිවරණය අවසන් වන විට ඉන්දියවේ ලියාපදිංචි කරන
ලද දේශපාලන පක්ෂ ප්රමාණය 1627කි. මැතිවරණය සුදානම් වන අවදියේදී ඉන්දියාවේ අලුත්
දේශපාලන පක්ෂ 34 ක් දින 16 ක් ඇතුලත
අලුතෙන් ලියාපදිංචි විය. ඉන්දියාවේ ප්රධාන වශයෙන් ජාතික මට්ටමේ දේශපාලන පක්ෂ
කිහිපයකි. එනම් භාරතීය ජනතා පක්ෂය, බහුජන සමාජ පක්ෂය, ඉන්දියානු කොමියුනිස්ට්
පක්ෂය, ඉන්දියානු කොමියුනිට්ස් පක්ෂය (මාක්ස්වාදී), ඉන්දියානු ජාතික කොන්ග්රසය සහ
ජාතිකත්ව කොන්ග්රස් පක්ෂය වේ. ජාතික මට්ටමේ විශාල දේශපාලන බලයක් සහිත මෙම පක්ෂ
වලට අමතරව ප්රාන්ත මට්ටමෙන් සහ ප්රදේශ මට්ටමෙන් තවත් පක්ෂ රාශියක් පිහිටා ඇත.
විවිධ භූගෝලීය සීමාවන් තුළ ජිවත් වන විවිධ ජාති ආගම් කුල නියෝජනය කරමින් බිහිව ඇති
මෙම දේශපාලන පක්ෂ අවසානයේ පොදු දේශපාලන ප්රවාහය වෙත විවිධ ආකාරයෙන් මැදිහත් වෙයි.
මෙම කුඩා පක්ෂ ප්රධාන ධාරාවේ පක්ෂ හා සන්ධානගත වන අවස්ථා දැකිය හැකිය. මේ ආකාරයේ
වූ පක්ෂ වල එකතුවකින් ඉන්දියාවේ පාලන බලය හිමිකර ගැනීමට ජාතික මට්ටමේ දේශපාලන
පක්ෂය වලට හැකියාව ලැබෙයි.
මේ අනුව බලන විට පැහැදිලිව පෙනෙන තත්ත්වයක් නම්
දේශපාලන පක්ෂයක් තුළ විවිධ මතවාදයන් සහිත ජනතාවක් සිටියි. එමෙන්ම අති විශාල
දේශපාලන පක්ෂ ප්රමාණය තුළද විවිධ මතවාදයන් මත න්යාය පත්ර මත පිහිටා ක්රියා කරන
දේශපාලන පක්ෂ සහ බලපෑම් කණ්ඩායම් සිටිති. ඒ අනුව ඉන්දියාවේ දේශපාලන ක්රියාකාරකම්, මත
දැක්වීම්, විවේචනය කිරීම්, උද්ඝෝෂණය කිරීම් නොඅඩුව දැකිය හැකි තත්ත්වයක් විය
යුතුය. සැබවින්ම ඉන්දියාව තුළ මෙම තත්ත්වය නොඅඩුව දැකගත හැකිය.
මතවාද විවේචන ඉවසීමට ආණ්ඩුවකට ශක්තිය තිබිය
යුතුය. එමෙන්ම මතවාද විවේචන සදහා නිසි අවස්ථාවක්ද ලබාදී තිබිය යුතුය. එය යහපත්
රාජ්ය ක්රමයක් වෙනුවෙන් හේතු වනු ඇත. මතවාද විවේචන හරහා ආණ්ඩු ක්රමයේ පවතින
අයහපත් ලක්ෂණයන් පෙන්වාදීම් සිදුවන අතර පොදු ජනතාව ඒ පිළිබදව දැනුවත් වීමද සිදුවේ.
ඒ අනුව ජනතාවගේ තොරතුරු දැනගැනීමේ පිපාසය සංසිදෙන අතර විශිෂ්ට ප්රජාතන්ත්රවාදී
පරිසරයක් ගොඩ නැගෙනු ඇත. මත දැක්වීම් විවේචනය කිරීම් උද්ඝෝෂණය කිරීම් සදහා ඉඩ
ලබාදිය යුතුමය. නමුත් මේ පවත්වන පෙළපාලි පොදු ජනතාවගේ සාමාන්ය දිවි පැවැත්මට
බාධාකාරී නොවිය යුතුය. එසේම පොදු ජනතාවගේ කටයුතු වලට බාධා වන බව පවසමින් උද්ඝෝෂණ
කරුවන් තලා පෙලා එලවා දැමීමද නොකළ යුතු වෙයි. මේ තත්වයන් දෙකම සමතුලිතව පවත්වා
ගැනීම සදහා ඉන්දියාවේ නවදිල්ලි නගරයේ සුවිශේෂී ස්ථානයක් පිහිටුවා ඇත.
ඉන්දියාවේ අග නගරය වන නවදිල්ලි නගරයේ එක්තරා
ස්ථානයක් මේ සදහා වෙන්කර තිබේ. එම ස්ථානයට විශේෂ පොලිස් ආරක්ෂාවක්ද සපයා තිබෙනු
දැකගත හැකිය. ඕනෑම දේශපාලන පක්ෂයකට බලපෑම් කණ්ඩායමකට මෙම ස්ථානයට පැමිණ තමන්ට රිසි
සේ තම අදහස් මතවාද ඉදිරිපත් කල හැකිය. වෙන්කර තිබෙන භුමි ප්රමාණයෙන් එක් කොටසක
වේදිකාවක් සකස් කරගෙන ශබ්ද විකාශන යන්ත්ර භාවිතා කරමින් දේශපාලාන රැස්වීම් පැවැත්විය
හැකිය. පවතින දේශපාලන ක්රමවේදය හෝ රටේ වෙනත් තත්ත්වයක් පිළිබදව විවේචන ඉදිරිපත්
කල හැකිය. තම මතවාදය ජනතාව අතරට ගෙනයා හැකිය. ජනමාධ්යයද ඒවා ආවරණය කිරීමට
යුහුසුළුව ක්රියාකරනු දැකගත හැකිය.
මෙම ප්රදේශයට ඕනෑම කෙනෙකුට ඇතුළු විය හැකිය.
දේශපාලන පක්ෂ තම ආධාරකරුවන් සමග මෙම ස්ථාන වලට පැමිණ ඔවුන්ගේ විවිධ වැඩසටහන්
පවත්වයි. එම ස්ථානයට ගිය අවස්ථාවක දැකගත හැකි වුයේ එක් වේදිකාවකට නැගුනු මහජන
නියෝජිතයෙකු ගී ගායනා කිරීමයි. ඔහු සමග ඔහුගේ සහයකයින්ද අත්වැල් ගී ගායනා කරනු
ලබයි. ඉන්දියාව යනු සංගීතය සම්බන්ධව මහා සම්ප්රදායක් සහිත රාජ්යයකි. මහජන
නියෝජිතයින් තුළ පවා මේ හැකියාවන් දැකගත හැකිවෙයි. මේ ගීත හරහා තම දර්ශනය ජනතාව
අතරට ඔවුන් ගෙනයාමට උත්සහ කරයි. වෙනත් දේශපාලන පක්ෂ සහ නියෝජිතයින් විවේචනය කිරීමද
සිදුවෙයි. මෙය ඉතාම නිර්මාණශීලි තත්ත්වයකි. මඩගොහොරුවක් වන දේශපාලනය තුළ
නිර්මාණශීලි පරිසරයක් බිහිව තිබෙනු මේ භූමියේදී දැකගත හැකි විය. මෙම මහජන
නියෝජිතයා ඇතැම් අවස්ථා වලදී එම ගීතය එම අවස්ථාවේදී අවශ්ය පරිදි වෙනස් කරමින්ද
ගායනා කරයි. ඔහුගේ දේශයනට සවන්දීමට පැමිණි සියලු දෙනාට මේ ගීතයේ වචන සහිත පත්රිකාවක්
ආධාරකරුවන් විසින් බෙදා දෙයි. අවසානයේ පැමිණි හැම දෙනාටම ස්තුති වන්ත වීමද
ගීතයෙන්ම සිදුවිය. මෙම තත්ත්වය ලංකාවේ අපට තරමක් නුහුරු අත්දැකීමකි. නමුත් එහි
දක්නට ලැබෙන නිර්මාණශීලිත්වය අගය කල යුතුය. අන්මත ඉවසීමට ඇති හැකියාව සහ අන් අයව
විවේචනය කිරීමේදී යොදා ගන්නා විවිධ මාධ්යයන් මෙහිදී හදුනා ගත හැකිය.
ලංකාවේ දේශපාලන වේදිකා මතද ගී කියනු දැකගත හැකිය.
ඒ පැරණි ගීයක නාද මාලාවට වෙනත් වචන දීමෙන් හෝ අර්ථ දැක්වීමෙනි. ඉන්දියානු මේ ඇතැම්
ක්රම ලංකාවට ආදේශ කිරීම යෝග්ය නොවෙයි. ඒ රටවල් දෙකේ පවතින සංස්කෘතීන් සහ වෙනත්
අගනාකම් වල පවතින විවිධත්වය හේතුවෙනි. කෙසේ නමුත් මේ නිදහස් ප්රදේශය ලංකාවේ අපට
ආදර්ශයට ගත හැකිය. එකම භුමි ප්රදේශයක එක ලග දේශපාලන පක්ෂ දෙකක රැස්වීම් පැවැත්වේ.
මේ කණ්ඩායම් දෙක අතර මතවාද හුවමාරු වීම් ද සිදුවන අවස්ථා ඇත. කණ්ඩායම් දෙක අතර
සංවාද ඇතිවන අවස්ථා ඇත. මේ සියල්ල තුලින් අවසානයේ දැකිය හැකි තත්ත්වය නම් මහජනතාවට
වගකියන මහජන නියෝජිතයන් බිහිවීමයි. මෙහිදී මහජන නියෝජිතයන්ව සෘජුව මහජනතාවගේ ප්රශ්න
කිරීම වලට බදුන් වෙයි. ඉන් පැනයාමට මහජන නියෝජිතයාට හැකියාවක් නොමැත.
ලංකාවේ ඇතැම් අවස්ථාවන්හිදී විවිධ දේශපාලන පක්ෂ
සහ නියෝජිතයන් සදහා රැස්වීම් පැවැත්වීමේදී බාධා එල්ලවීම් සහ ශබ්ද විකාශන සදහා
තහනම් කිරීමේ අවස්ථා බොහෝ ඇත. එසේම උද්ඝෝෂණ පාගමන් විසුරුවා හැරීමේදී විවිධ තාඩන
පීඩන එල්ල කළ අවස්ථා ඉතිහාසයේ ඇත. මෙසේ විසිරුවා හැරීමට සිදුවන්නේ ඇතැම් විට
මහජනතාවගේම ආරක්ෂාව සහ මාර්ග අවහිර කිරීම් වලක්වා ගැනීමට විය හැකිය. කෙසේ නමුත්
ගැටළුවක් පැන නැගී පවතින අවස්ථාවකදී ඒ පිළිබදව අදහස් දැක්වීම සදහා ජනතාවට පාරට
බැසීමට සිදුවී ඇත. එහෙත් ලංකාවෙත් මෙවැනි නිශ්චිත ස්ථානයක් ඒ වෙනුවෙන්ම වෙනකොට ඇත්නම්
එය අලුත් අත්දැකීමක් වනු ඇත. එමෙන්ම එය ජනතාවට අවශ්ය පණිවුඩය ඉදිරිපත් කිරීම සදහා
ප්රජාතන්ත්රවාදී රාමුව තුළ බිහිවුණු වේදිකාවක් වනු ඇත. අදහස් ප්රකාශ කිරීමේ
අයිතිය වෙනුවෙන් ඉන්දියාව ගෙන ඇති මෙවැනි ක්රියාමාර්ග කෙරෙහි අපගේද අවධානය
යොමුවීම යහපත් සමාජයක් නිර්මාණය කිරීම කෙරෙහි හේතු වනු ඇත.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
Search
About Me
Popular Posts
-
චන්න කින්නරාවිය හෙවත් සදකිදුරිය යන නම ඇසීමත් සමග අපට සිහිවන්නේ සදකිදුරු ජාතකයේ බෝධිසත්වයන් සමග සමීපව සිටි යශෝදරාවියයි. බෞද්ධ සාහිත්යයට අනු...
-
මේ ගීය රචනා කරන්නේ රත්න ශ්රී විජේසිංහයන් විසින් සත්ය සිදුවීමක් පදනම කරගෙනයි. මේ කතාව වසර තිහක පමණ ඉතිහාසයකට අපව රැගෙන යනවා. මොනරාගල දෙබටව ...
-
ගේය පද රචක අධි නීතිඥ රන්බණ්ඩා සෙනෙවිරත්නයන් රචනා කරන ලද ගුණදාස කපුගේ ශුරින් ගායනා කරනු ලබන දවසක් පල නැති හේනේ ගීතයේ ඇතුළාන්තයට යන්නට මත්තෙන...
-
මේ වචන ප්රේමකීර්ති ද අල්විස් නම් කෘතහස්ත මාධ්යවේදියාගේයි. හඩ ආදරණිය වූ මධුර 'ස' ස්වරය.. පෙම්වතෙක් සහ පෙම්වතියෙකු ගේ සමුගනිමකින් අ...
-
ඒ ගිය ශ්රවණය වෙත්ම සිහිපත්වන්නේ පළමු සංදේශ කාව්ය වශයෙන් හදුවනු ලබන මේඝ දුතයයි. මේඝ දුත කාව්යයේ දුතයා වන්නේ වලාකුලකි. සිරකුටියක සිරවී සිට...
-
අසූව දශකයේ මද භාගයේ පටිගත වුනු අජානේය ස්කුටර් තුරගා පිට වඩිනා ගීතය ප්රවීන ගේය පද රචක රත්න ශ්රී විජේසිංහයන් ගේ නිර්මාණයක්. ගායනය කරුණාරත්න ...
-
මුඩුක්කු පරිසරයක ජීවිතය පිළිබදව විග්රහ කරමින් ඒ මුඩුක්කු සංස්කෘතිය විදහා දක්වමින් ලියවුනු නිහාල් නෙල්සන් ගායන ශිල්පියා ගායනය කරන හේමසිරි ...
-
ශ්රී ලංකාවේ කුඩාම ජාතික වන උද්යානය ලෙස සැලකෙන හොරගොල්ල ජාතික වන උද්යානය ජනතාව අතර එතරම් සුප්රසිද්ධ නොවූවක් වුවද සතුන් හා ශාක ගැන විවි...
-
කුමක් කරන්නද අමතක කරන්නට වාරු නොමැතිව සිතමින්ම සිටියෙමි මෙසේ ජීවත්විය නොහැකි බව දැනුන කෙනෙහි අමතක කරන්නට උත්සක කලෙමි මලක් දෙස බලා සි...
-
ගමේ තරුණ යුවලක් පෙමින් වෙලෙනවා. සදකිදුරු නාඩගම ගමේ රගදක්වන විට එහි සදකිදුරා සද කිදුරිය චරිත රගපාන්නේ මොවුන් දෙදෙනායි. ඇය සතුවන ගායන හැකියාව ...
Recent Posts
Blog Archive
-
▼
2015
(30)
-
▼
June
(18)
- හිත මිතුරු සුළග ළග එන වහි වලාවට කියන් - ගීතයේ ආයාච...
- මා එක්ක එනවාද චන්න කින්නරාවී... ගීතය ගැඹුරින් - කෙ...
- කළු සුදු අන්තරය
- උසස් පෙළ සමත් අසමත් පාර්ලිමේන්තු මන්ත්රීවරු සහ ජන...
- යුද්ධයක් අවසන් කළ Huynh Cong (Nick ut) නම් ඡායාරූප...
- ජනප්රිය සිනමාවේ අවිඥාණික ලැගුම් ගැනීම
- ආදරය ???
- ආදරය ....
- ආදරය යනු පරිත්යාගයද / හිමිකර ගැනීමද
- කාමරේ අස්කරගන්න කෙල්ලෙක් ඕනේ ......
- ආදරය
- මහජන නියෝජිතයින් විවේචනය කිරීමට ඉන්දියාවේ නිදහස් ත...
- හිනාවෙයන් ... උබට මේවා නොතේරුණු විදිහට .....
- Roony & Rexey
- සංදේශ කාව්යයන්හි පවා වර්ණනයට පත්ර වූ මාදු ගඟ
- ලංකාවේ කුඩාම ජාතික වන උද්යානය -
- කෑම මේසය
- ගොමරිටි උඩ එන කාලයක් එනවලු ....
-
▼
June
(18)
Powered by Blogger.
Random Posts
Total Pageviews
Contact Form
News
Design
Shooting
Followers
Popular Posts
-
චන්න කින්නරාවිය හෙවත් සදකිදුරිය යන නම ඇසීමත් සමග අපට සිහිවන්නේ සදකිදුරු ජාතකයේ බෝධිසත්වයන් සමග සමීපව සිටි යශෝදරාවියයි. බෞද්ධ සාහිත්යයට අනු...
-
මේ ගීය රචනා කරන්නේ රත්න ශ්රී විජේසිංහයන් විසින් සත්ය සිදුවීමක් පදනම කරගෙනයි. මේ කතාව වසර තිහක පමණ ඉතිහාසයකට අපව රැගෙන යනවා. මොනරාගල දෙබටව ...
-
ගේය පද රචක අධි නීතිඥ රන්බණ්ඩා සෙනෙවිරත්නයන් රචනා කරන ලද ගුණදාස කපුගේ ශුරින් ගායනා කරනු ලබන දවසක් පල නැති හේනේ ගීතයේ ඇතුළාන්තයට යන්නට මත්තෙන...
-
මේ වචන ප්රේමකීර්ති ද අල්විස් නම් කෘතහස්ත මාධ්යවේදියාගේයි. හඩ ආදරණිය වූ මධුර 'ස' ස්වරය.. පෙම්වතෙක් සහ පෙම්වතියෙකු ගේ සමුගනිමකින් අ...
-
ඒ ගිය ශ්රවණය වෙත්ම සිහිපත්වන්නේ පළමු සංදේශ කාව්ය වශයෙන් හදුවනු ලබන මේඝ දුතයයි. මේඝ දුත කාව්යයේ දුතයා වන්නේ වලාකුලකි. සිරකුටියක සිරවී සිට...
-
අසූව දශකයේ මද භාගයේ පටිගත වුනු අජානේය ස්කුටර් තුරගා පිට වඩිනා ගීතය ප්රවීන ගේය පද රචක රත්න ශ්රී විජේසිංහයන් ගේ නිර්මාණයක්. ගායනය කරුණාරත්න ...
-
මුඩුක්කු පරිසරයක ජීවිතය පිළිබදව විග්රහ කරමින් ඒ මුඩුක්කු සංස්කෘතිය විදහා දක්වමින් ලියවුනු නිහාල් නෙල්සන් ගායන ශිල්පියා ගායනය කරන හේමසිරි ...
-
ශ්රී ලංකාවේ කුඩාම ජාතික වන උද්යානය ලෙස සැලකෙන හොරගොල්ල ජාතික වන උද්යානය ජනතාව අතර එතරම් සුප්රසිද්ධ නොවූවක් වුවද සතුන් හා ශාක ගැන විවි...
-
කුමක් කරන්නද අමතක කරන්නට වාරු නොමැතිව සිතමින්ම සිටියෙමි මෙසේ ජීවත්විය නොහැකි බව දැනුන කෙනෙහි අමතක කරන්නට උත්සක කලෙමි මලක් දෙස බලා සි...
-
ගමේ තරුණ යුවලක් පෙමින් වෙලෙනවා. සදකිදුරු නාඩගම ගමේ රගදක්වන විට එහි සදකිදුරා සද කිදුරිය චරිත රගපාන්නේ මොවුන් දෙදෙනායි. ඇය සතුවන ගායන හැකියාව ...
0 comments:
Post a Comment